czwartek, 31 maja 2012

Rogaliki z truskawkami

Można je zrobić również z dżemem (wczoraj były z powidłami węgierkowymi). Nie wyglądają może idealnie, ale, kiedy się ich spróbuje, to wszelkie niedociągnięcia, wynikające z braku cierpliwości, odchodzą w zapomnienie. :)

Składniki:
1/2 szklanki mleka sojowego naturalnego
25g drożdży
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżka mąki pełnoziarnistej

1 czubata łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki wody
1 łyżka cukru trzcinowego
200g mąki pełnoziarnistej
szczypta soli
1 łyżka oliwy

drobne truskawki
cukier puder

W małym garnku podgrzej mleko, dodaj do niego drożdże, łyżkę cukru i łyżkę mąki, zamieszaj i zostaw na 10 minut aż drożdże urosną. W misce wymieszaj mąkę kukurydzianą z wodą, dodaj cukier, mąkę, sól, oliwę i wyrośnięte drożdże. Wyrób ciasto na gładką masę, przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce na 40-50 minut. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość, podziel je na cztery części. Każdą z nich rozwałkuj na kształt koła, a następnie pokrój na 8 kawałków (tak jak pizzę). Na szerszym końcu każdego kawałka połóż jedną małą truskawkę i zwiń ciasto. Z tak powstałych rulonów uformuj rogaliki, ułóż je na blaszce wyłożonej papierem, wstaw do piekarnika nagrzanego do 50 stopni na około 10 minut (żeby rogaliki urosły), a następnie nastaw temperaturę na 180 stopni i piecz rogaliki na złoty kolor (15-20 minut). Kiedy ostygną, posyp je cukrem pudrem.

3 komentarze:

  1. ale fajne :) porywam ze 3:D

    OdpowiedzUsuń
  2. uwiodły mnie te rogaliki ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. to mogą być rogaliki, które trafia w mój gust, dzięki

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...