wtorek, 1 maja 2012

Placki ziemniaczane bez jajka

Nie było potrzebne kurze jajo, żeby zrobić placki. Nie był potrzebny żaden tłuszcz (dzięki czemu można uznać, że te placki są dietetyczne). Potrzebne były tylko dwa elementy: mądra głowa jednej Mamy i jej syn, który wiedzę z tej głowy wydobył, a potem mi przekazał. Mam nadzieję, że nie wyjawiam teraz rodzinnych sekretów ;)
Placki są pyszne, nie rozlatują się podczas przewracania i... są plackami. 

Składniki:
5 ziemniaków
1 malutka cebula
1 ząbek czosnku
1 łyżka mąki pełnoziarnistej
szczypta soli
szczypta pieprzu

Wszystkie składniki zmiksuj na papkę i smaż cieniutkie placki na patelni bez tłuszczu. 

7 komentarzy:

  1. muszą być pyszne! pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, nie przywieraly do patelni? To świetnie, robiłam już wegańskie placki ziemniaczane, ale wydaje mi się, że musiałam użyć nieco tłuszczu do smażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przywierały. Patelnia musi być mocno rozgrzana i mieć bardzo dobrą nieprzywieralną powłokę. :)

      Usuń
  3. Raz zrobiłam podejście do placków ziemniaczanych i poniosłam klęskę :P Ale z Twojego przepisu na pewno skorzystam! Może tym razem się uda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Co prawda spryskałam nieco patelnie olejem, ale wyszły pyszne i rzeczywiście się nie rozlatywały ;). Myślę by następnym razem upiec je piekarniku- też powinny bez problemu wyjść .

    OdpowiedzUsuń
  5. No bez jaj... Bez jajka to rozumiem, ale bez tłuszczu? Na małym ogniu się nie smażą, a na dużym palą! Mówię o "normalnej" patelni, na której całe życie smażę placki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki brakowi tłuszczu tyłek tak szybko nie rośnie. :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...