środa, 30 maja 2012

Biryani

Miałam kiedyś hobby. Bollywood. Oglądałam, czytałam, poznawałam aktorów, reżyserów i scenarzystów, przekonywałam siebie (i innych, w miarę możliwości i ich chęci), że północnoindyjskie filmy to coś więcej niż kolory, śpiewy i tańce. Po jakimś czasie okazało się, że znam więcej bollywoodzkich niż hollywoodzkich czy europejskich gwiazd. Po kilku latach moje zainteresowanie tamtą kinematografią nieco spadło, ale wiedza i sentyment - pozostały.
Nie zmieniło się też zamiłowanie do indyjskiej kuchni, stąd przepis na biryani, o którego istnieniu dowiedziałam się podczas seansu "Rab Ne Bana Di Jodi" (love!). Potrawa smakuje jeszcze lepiej, kiedy jedzona jest palcami! :)

Składniki:
1 torebka ryżu basmati
1 łyżeczka oliwy
1 cebula
2 ząbki czosnku
1/2 łyżki garam masali
1/2 łyżeczki kurkumy
1/3 łyżeczki imbiru (w proszku, ale można zastosować świeży)
1/3 łyżeczki kardamonu
1/4 łyżeczki chilli
szczypta mielonego kminku
5 ziaren czarnego pieprzu
2 goździki
1/3 łyżeczki soli
1 kostka (180g) tofu naturalnego
2 średnie pomidory

Ryż ugotuj i wystudź. Do garnka wlej łyżeczkę oliwy i podsmaż na niej poszatkowaną cebulę i zmiażdżony czosnek. Po chwili dodaj wszystkie przyprawy i mieszaj, żeby się nie przypaliły (w razie potrzeby wlej dwie łyżki wody). Tofu pokrój w kostkę, wrzuć do garnka i wymieszaj z przyprawami. Sparz pomidory i obierz je ze skórki, pokrój na spore kawałki i dodaj do garnka. Zamieszaj, wlej 1/4 szklanki gorącej wody, przykryj pokrywką i gotuj przez 10-15 minut. Kiedy pomidory zaczną się rozpadać, wyłącz gaz, dodaj ryż, dokładnie wymieszaj i pozostaw pod przykryciem przez 10 minut. Po tym czasie biryani jest gotowe.



Kuchnia Kriszny Organizator: Aniko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...