sobota, 28 kwietnia 2012

Zupa szczawiowa z koperkiem

Byłam dzisiaj z Królową Matką na targu. Przywiozłyśmy mnóstwo warzyw i różnych zielsk. W końcu jakieś porządne żarcie!
Przypomniałam sobie dziś smak surowego szczawiu. Ostatnim razem jadłam go, będąc małym brzdącem. Biegałam wtedy po sadzie mojego pradziadka, jadłam różne listki (oczywiście pod kontrolą kogoś dorosłego), karmiłam krowy pokrzywą, odbierałam poród świni. Wtedy nikt mi niczego nie tłumaczył i nie mówił o tym, że ten kogut, któremu ciocia ucięła przed chwilą głowę, to ten sam, który pływa teraz w rosole. Pobyt na wsi był za krótki, żebym mogła zobaczyć, że te prosiaczki, przy narodzinach których byłam i które pokochałam, po kilku miesiącach sprzedawane były rzeźnikowi. Po tym jak ktoś mi powiedział, że dziadka koń był stary i "poszedł na kiełbaski", moja dziecięca wyobraźnia wygenerowała obraz szczęśliwego zwierzęcia siedzącego przy ognisku, śpiewającego piosenki i grającego na gitarze.
No, ale wracając do szczawiu. W moim domu zupy szczawiowej się nie jadało. Jej smak pamiętam ze szkolnej stołówki, a tamto jedzenie bardzo lubiłam. Dziś był szczawiowy debiut, który smakował... stołówkowo (i zdecydowanie lepiej niż wyglądał)! :)

Składniki:
1 litr bulionu warzywnego
1 marchewka
1 mała pietruszka
150g świeżego szczawiu
pół pęczka koperku
sól i pieprz

Do wrzącego bulionu wrzuć marchewkę i pietruszkę starte na tarce o drobnych oczkach. Gotuj je na małym ogniu przez 10 minut. W tym czasie w drugim garnku zagotuj wodę, wrzuć do niej szczaw, po 30 sekundach go odcedź, poszatkuj i wrzuć do gotującego się bulionu. Pokrój koperek, dodaj do zupy, gotuj przez 10 minut, po czym dopraw solą i pieprzem.

1 komentarz:

  1. Kocham szczawiową!
    Mam już w ogródku piękny, dorodny szczawik i pewnie w tygodniu uraczę rodzinkę - będą szczęśliwi :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...