sobota, 28 kwietnia 2012

Gofry z makiem

Wyczytałam w sieci, że mak jest nadzwyczaj zdrowy. Zawiera sporo białka, witamin (A, C, D, E, B3), wapnia, i błonnika. Podobno działa przeciwmiażdżycowo, chroni przed zawałem serca i obniża ryzyko zachorowania na raka piersi. Bomba, nie?

Składniki:
25g drożdży
280g mąki pełnoziarnistej
50g cukru trzcinowego
1 łyżka cukru waniliowego
2 łyżki mąki kukurydzianej
8 łyżek wody1/3 łyżeczki soli

2 łyżki maku

W garnku podgrzej szklankę wody. Dodaj drożdże, 2 łyżki mąki i łyżkę cukru. Zostaw do wyrośnięcia. Do miski wsyp resztę cukru, cukier waniliowy i mąkę kukurydzianą, wlej 8 łyżek wody. Dokładnie zmiksuj. Następnie dodaj resztę mąki, sól, gotowy rozczyn i mak. Wszystko zmiksuj, a następnie zostaw do wyrośnięcia. Smaż w gofrownicy na złoty kolor.

2 komentarze:

  1. fajny pomysł na odmianę zwykłych gofrów.

    OdpowiedzUsuń
  2. długo muszą wyrastać? :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...