czwartek, 12 kwietnia 2012

Amarantuski z orzechami

Zrobiłam małą porcję, ale już moczę płatki na następną. 
Są w sam raz na czwartkowe smutki.
I na piątkowe i sobotnie.
Nie gwarantuję, że zjedzenie ich rozwiąże wszystkie problemy, ale mieszanie, formowanie i pieczenie, na chwilę pomagają.

Składniki:
6 łyżek płatków jęczmiennych
6 łyżek zimnej wody
2 łyżki rozdrobnionych orzechów laskowych
2 łyżki rozdrobnionych orzechów włoskich
1 łyżka sezamu
2 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżki wrzątku
6 łyżek amarantusa ekspandowanego

Płatki zalej zimną wodą i poczekaj aż zmiękną. Wtedy dodaj do nich orzechy, sezam, rozpuszczony we wrzątku cukier i dobrze wymieszaj. Na końcu wsyp amarantus, ponownie wymieszaj, uformuj okrągłe ciastka i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 15-20 minut (aż się zarumienią).

7 komentarzy:

  1. Zrobiłam z podwójnej porcji :-) Dałam migdały zamiast orzechów laskowych, bo były na stanie, zmielony sezam pół na pół z siemieniem (przyzwyczajam dziecko do smaku ;-)), zamiast cukru melasę (1 łyżkę na podwójną porcję). Jeszcze gorące, ale pachną i wyglądają bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale super :) Ja właśnie zamiast melasy dałam cukier ;) bo melasy chwilowo u mnie brak. Fajne te ciacha, bo wszystko można dowolnie podmieniać :)

      Usuń
  2. Dobrze, że zrobiłam z podwójnej porcji, bo tą pierwszą już zjadłam :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedno pytanie: czy one są w środku mięciusie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od tego, jak bardzo je rozpłaszczysz podczas formowania. Pierwsza partia wyszła mi mięciusia, druga (bardziej płaska) już mniej.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Nie pamiętam, bo piekłam je w kwietniu. Coś mnie się kojarzy, że koło 8-10, to zależy od średnicy i grubości. :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...