sobota, 10 marca 2012

Pomarańczowy deser z tapioką

Kilka lat się zbierałam, żeby wykorzystać tapiokę. Dziś pierwsza próba. Bardzo udana :)

Składniki:
1 szklanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego (z dwóch sztuk)
1 łyżka cukru trzcinowego
2,5 łyżki tapioki
1 banan 
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka cukru waniliowego
1/4 szklanki mleka sojowego

Wyciśnij sok pomarańczowy, dodaj cukier i tapiokę, wymieszaj i odstaw na 10 minut. Zmiksuj banana, sok z cytryny, cukier waniliowy i mleko sojowe. Tapiokę z sokiem gotuj na małym ogniu i mieszaj aż zgęstnieje, a tapioka stanie się przezroczysta. Następnie zdejmij ją z gazu, przykryj czystą ściereczką i zostaw na 10 minut. Po tym czasie dodaj bananową papkę i dokładnie zmiksuj. Deser przelej do pucharków lub szklanek i wstaw do lodówki na 2 godziny. Przed podaniem posyp cynamonem, przystrój bananem, miętą, plasterkami pomarańczy lub cytryny.

5 komentarzy:

  1. coś dla mnie, aż ślinka mi leci tak uwielbiam takie koktajle.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też przymierzam się do tapioki, jak się zdecyduję to zajrzę do Ciebie ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    Szana-Banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam! W głowie mi siedzą pomysły na tapiokowe desery z cytryn, kokosów, wanilii i mango. Już niedługo tu będą :)

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...