niedziela, 12 lutego 2012

Zupa wonton

Wykonanie zupy, razem z pierożkami, zajęło mi... dwie i pół godziny. Na szczęście się opłaciło.
Następnym razem rozłożę pracę na dwa dni i pierożki przygotuję wcześniej. 

Składniki:
2l bulionu warzywnego
3 marchewki
1/2 główki kapusty pekińskiej
1 por
5 ząbków czosnku
5cm korzenia imbiru
1 łyżka majeranku
1 łyżeczka suszonej trawy cytrynowej
3cm papryczki chili
2 łyżki sosu sojowego
1 łyżeczka przyprawy 5 smaków
pierożki wonton

Bulion zagotuj w dużym garnku. Dodaj pokrojoną w plastry marchew, poszatkowaną kapustę pekińską, podzielony na kawałki por, czosnek, pokrojony w plasterki imbir (razem ze skórką), majeranek i trawę cytrynową. Gotuj zupę przez 30-40 minut pod przykryciem i na małym ogniu. Po tym czasie odcedź warzywa, a do wywaru dodaj pokrojoną w plasterki papryczkę chili, sos sojowy i przyprawę 5 smaków. Po 2-3 minutach gotowania, zupa jest gotowa. 
Do miseczki włóż 3-4 pierożki wonton i zalej je zupą.

2 komentarze:

  1. Masz cierpliwosc! Ja wontony zwykle jadam na miescie, ale kiedys sprobuje zrobic wlasne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super, ale niestety nie mam tyle czasu, może w ferie za tydzień się skuszę?

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...