niedziela, 12 lutego 2012

Pierożki wonton

Tradycyjne pierożki wonton składają się z ciasta i krewetkowego albo świńskiego farszu. Ponieważ farsz taki jest pomysłem okrutnym i bezsensownym nawet ze zdrowotnego punktu widzenia, proponuję farsz sojowy. Mój szwagier-mięsożerca spróbował, przeżył, a nawet stwierdził, że takie wegańskie jedzenie, to on może jeść. 
Ja też!
Zaprezentowane tu pierożki mogą być spożyte w zupie wonton. Bez zupy też są niczego sobie.

Składniki farszu:
1 cebula
6 pieczarek
1/4 główki kapusty pekińskiej
1 łyżka sosu sojowego
170g suchego granulatu sojowego
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka pieprzu

Składniki ciasta:
300g mąki pełnoziarnistej
1 szklanka gorącej wody
2 łyżki oliwy

Na patelnię wrzuć poszatkowaną cebulę i drobno pokrojone pieczarki. Wlej pół szklanki wody i duś na małym ogniu. Dodaj poszatkowaną kapustę pekińską, sos sojowy i granulat, wlej szklankę wody i mieszaj aż granulat ją wessie. Dopraw solą i pieprzem, a następnie pozostaw farsz do ostygnięcia. Do miski przesiej mąkę, wlej wodę i oliwę. Wyrób elastyczne i gładkie ciasto, podziel je na 4 części i przykryj ściereczką (żeby nie wysychało). Rozwałkuj ciasto na cienki placek, pokrój na kwadraty o boku 8-10cm, nałóż farsz, złóż każdy kwadrat po przekątnej i dobrze zlep brzegi, po czym złącz dwa rogi pierożka (jak w wigilijnych uszkach). Gotowe wontony wrzuć na osolony wrzątek i gotuj przez 2 minuty od momentu ich wypłynięcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...