sobota, 11 lutego 2012

Kuleczki z siemienia lnianego

Przepis ten znalazłam na blogu o Metodzie Montignac. Z braku dwóch składników, musiałam dokonać modyfikacji. Nie mam pojęcia, czy moja wersja kuleczek jest nadal zgodna z zasadami MM, ale mogę śmiało powiedzieć, że do tej pory nie jadłam niczego podobnego.

Składniki:
100g siemienia lnianego
40g migdałów
4 łyżeczki kurkumy
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka pieprzu
100g dżemu malinowego
garstka orzechów laskowych

Siemię, migdały, kurkumę, cynamon i pieprz zmiel w elektrycznej, kuchennej maszynie z nożami. Przesyp je do miseczki, dodaj dżem i wymieszaj ręką (mnóstwo zabawy i oblizywania). Z gotowej masy uformuj kuleczki i obtocz je zmielonymi orzechami laskowymi. Przed podaniem wstaw do lodówki na 2 godziny.

6 komentarzy:

  1. niezwykle interesujące....

    OdpowiedzUsuń
  2. a w szafce zalega siemię lniane i nie wie co ze sobą począć.. już wiem co z niego zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gosiu, siemię lniane, zwłaszcza mielone, świetnie można dodawać zamiast części białej mąki (niezdrowe....) do ciast, ciasteczek czekoladowych, orzechowych, pierników, brownies, marchewkowych. Ja czasami zastepuje nawet cala make :) Jest duzo zdrowsze i bardziej wartosciowe, wtedy mozna zjesc takie ciasto bardziej jak slodki lunch, bo ma wiecej bialka i dobrego oleju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Siemię zmielone razem z mieloną na pył suszoną włoszczyzną zastępują mi szybkie zupki z kubka. Wystarczy szczypta soli, natka pietruszki, wrząca woda i zupka gotowa :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...