czwartek, 23 lutego 2012

Dżem z kiwi

To mój pierwszy w życiu, samodzielnie wykonany, dżem. Mogę powiedzieć, że z efektu jestem zadowolona, choć odnoszę wrażenie, że jest za słodki. Biorąc pod uwagę, że w oryginalnym przepisie cukru użyto ponad dwa razy więcej (!), jest duże prawdopodobieństwo, że przesadzam.

Składniki:
500g obranych kiwi
100g cukru trzcinowego
sok z 1 cytryny

Kiwi pokrój w plasterki, zasyp cukrem i zalej sokiem z cytryny, wymieszaj i zostaw na kilka godzin. Po tym czasie przełóż owoce do garnka i gotuj przez 30-40 minut na bardzo małym ogniu. Gotowy dżem włóż do słoika. 

Jeśli robisz zapasy, w grę wchodzi pasteryzacja, ale tej techniki jeszcze nie opanowałam, więc nie pytaj mnie, jak to zrobić. ;)


Co do słoika?!Organizator: WeganNerd

8 komentarzy:

  1. ja do swojego dodaję jeszcze kawałki limonki, jest pyszny!
    pozdrawiam cieplutko,
    szana-banana
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne! Ma super apetyczny wygląd i śliczny kolor! Musi być pyszny! A czy jest bardzo kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zbyt kwaśny. Jednak słodycz przeważa :)

      Usuń
  3. Wiesz, ze jakos specjalnie nie interesowalabym sie pasteryzacja? To jest taki fajny dzem do zjedzenia od zaraz. Teraz mozna dosc tanio kupic kiwi sprzedawane w koszyczkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Znam jednak takich, którzy wszystko chomikują "na czarną godzinę". Ja takich czarnych godzin nie przewiduję ;)

      Usuń
  4. zrobię! zrobię! zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. JAk prosto :) kupowałam do tej pory z łowicza dżem ale od dzisiaj bede go robic sama :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale to piękne! witam w Akcji i dziękuje za przepisy!:))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...