sobota, 7 stycznia 2012

Zupa czosnkowa

Trochę nie przemyślałam sprawy, bo muszę przecież dzisiaj wyjść z domu. Plan jest taki, żeby nie oddychać. I niczego nie mówić. Albo zjeść jeszcze trochę i mieć wiele radości.

Składniki:
2 cebule
200g marchwi
100g selera
50g pietruszki
1 łyżka oliwy z oliwek
1 łyżeczka soli
3 liście laurowe
300g ziemniaków
8-10 ząbków czosnku
1 łyżka tymianku
sól, pieprz
chleb razowy

Cebulę, marchew, seler i pietruszkę pokrój i wrzuć na rozgrzaną na patelni oliwę. Mieszaj od czasu do czasu. Kiedy warzywa będą przyrumienione, wlej szklankę wody i duś przez 10 minut pod przykryciem. Do garnka wlej 1,5l wody, dodaj sól i liście laurowe. Doprowadź wodę do wrzenia, po czym wrzuć pokrojone ziemniaki. Gotuj je przez 25 minut. Kiedy ziemniaki będą miękkie, wyjmij liście laurowe, dodaj uduszone warzywa, zmiażdżony czosnek i tymianek. Gotuj przez około 5 minut, po czym wyłącz gaz i poczekaj, aż zupa trochę przestygnie, a następnie ją zmiksuj, dopraw solą i pieprzem. Chleb razowy pokrój w kostkę, wrzuć na patelnię i przyrumień. Dodaj do zupy bezpośrednio przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...