wtorek, 17 stycznia 2012

Kule makowe

Są takie pokusy, którym nie można się oprzeć. Nie zmieszczę się w sukienkę, waga mnie nie uniesie, nowa, za duża o 9 rozmiarów piżama, będzie przyciasna, ale to wszystko staje się nieważne, kiedy na stole pojawiają się kule makowe.


Przepis pochodzi z grudniowo-styczniowego numeru magazynu Vege, ja go delikatnie zmodyfikowałam.




Składniki:
1 puszka mleka kokosowego
1/4 szklanki cukru trzcinowego
2 łyżki skórki pomarańczowej
6 łyżek płatków migdałowych
5 łyżek kaszy manny
200g mielonego maku
2 garści orzechów

Mleko wlej do garnka i zagotuj razem z cukrem. Do wrzącego mleka wrzuć łyżkę skórki pomarańczowej i 3 łyżki płatków migdałowych, kaszę mannę i mak. Podgrzewaj masę, cały czas mieszając. Po 2-3 minutach wyłącz gaz, dodaj resztę skórki i płatków, dokładnie wymieszaj i zostaw do wystygnięcia (w tym czasie zajmij się czymś, żeby nie pożreć masy). Orzechy zmiel. Z masy makowej ukulaj kule i obtocz je w orzechach.

1 komentarz:

  1. Mhm...zająć się czymś innym?Dzisiaj tak robiłam swoje placki,że jak je w końcu zrobiłam to już byłam najedzona :D Kule są super! Świetny pomysł,zapisuję.Ja już skonsumowałam tyle maku od początku grudnia,że trzeba było wreszcie zarządzić przerwę,ale chyba już czas na ponowne włączenie go do jadłospisu ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...