piątek, 23 grudnia 2011

Uszka

Tak, wiem. Przepisów na uszka jest mnóstwo i ten mój niczego nowego i niesamowitego do niczyjego życia nie wniesie, ale ja jestem wyjątkowo dumna, bo wyszły! I ani jedno się nie rozleciało. Ciasto jest bardzo delikatne, farsz skromnie, ale dobrze doprawiony. 




Składniki ciasta:

150g mąki
1/2 szklanki gorącej wody
1 łyżka oliwy


Składniki farszu:
40 suszonych grzybów
10 świeżych pieczarek
1 cebula
2 łyżki zarodków pszennych
sól i pieprz

Suszone grzyby zalej gorącą wodą i mocz je przez kilka godzin (noc?), a następnie je ugotuj. Cebulę i pieczarki pokrój, wrzuć na patelnię, podlej wodą i uduś. Wszystkie grzyby i cebulę zmiel w maszynce. Dodaj zarodki pszenne, dopraw solą oraz pieprzem i dokładnie wymieszaj. Połącz mąkę z wodą, dodaj oliwę i bardzo dokładnie zagnieć ciasto. Rozwałkuj je na bardzo cienki placek, wykrój literatką małe kółka, nałóż farsz, ulep pierożki i uformuj z nich uszka. Gotuj w osolonej wodzie przez 2-3 minuty od wypłynięcia.

1 komentarz:

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...