piątek, 16 grudnia 2011

Makowiec ver. 2.0

... czyli drożdżówki z makiem.

Składniki:
200g maku
1/2 szklanki rodzynek
2 łyżki wiórków kokosowych
2 łyżki płatków migdałowych
1 łyżka kandyzowanej skórki pomarańczowej
1 łyżka cukru trzcinowego
200g słodkich, soczystych jabłek
[albo wersja oszczędzająca czas i kupę nerwów: gotowa masa makowa firmy Bakalland (inne masy, które znalazłam w sklepie, są niewegańskie)]
1/2 szklanki mleka sojowego naturalnego
25g drożdży
1 łyżka cukru trzcinowego
2 łyżki mąki
1 czubata łyżka mąki kukurydzianej
2 łyżki wody
2 łyżki cukru trzcinowego
220g mąki pełnoziarnistej
szczypta soli
1 łyżeczka oleju

Mak zalej wrzątkiem i odstaw na noc. Rano przepuść go trzykrotnie przez maszynkę. Rodzynki sparz we wrzątku i wrzuć do maku razem z wiórkami, migdałami i skórką pomarańczową, dodaj łyżkę cukru i starte jabłka. Wszystko dokładnie wymieszaj (albo idź do sklepu i kup masę makową Bakalland). W garnku podgrzej mleko sojowe. Dodaj drożdże, łyżkę cukru i 2 łyżki mąki, wymieszaj i poczekaj aż rozczyn urośnie. W misce wymieszaj mąkę kukurydzianą, wodę i cukier. Dodaj przesianą mąkę pszenną, sól i gotowy rozczyn. Połącz wszystkie składniki, po czym dolej olej. Wyrabiaj ciasto długo i dokładnie, po czym odłóż w ciepłe miejsce na kilkanaście minut. Następnie rozwałkuj ciasto, wyłóż masę makową (jeśli używasz gotowej, posyp po wierzchu bakaliami, bo Bakalland jest raczej oszczędny), zawiń roladę, pokrój w plastry o grubości 2-3cm, ułóż je na blaszce, wstaw do piekarnika nagrzanego do 50 stopni (żeby drożdżówki wyrosły). Po 15 minutach ustaw piekarnik na 170 stopni i piecz bułki na złoty kolor (20-25 minut).

3 komentarze:

  1. Hhaha ja dosłownie ze 3 dni temu wymyśliłam to samo i taka z siebie byłam dumna ;) zamiast makowca takie makowe bułeczki zawijane ale w ogole mnie to nie dziwi great vegan minds think alike ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie lubię drożdżówek z reguły, ale z makiem nigdy nie odmówię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Już tęsknię za takimi smakami, pyszności :D

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...