czwartek, 1 grudnia 2011

Krokiety z kapustą i grzybami

Ciąg dalszy korzystania z kapuścianych zasobów polskiej wsi i próba (pierwsza i generalna) przed wigilią. Efekt jaki jest - każdy widzi. Jak smakuje? Pysznie!




Składniki:
200g mąki pełnoziarnistej

1 łyżeczka sody
szczypta soli
1/3 kostki (60g) tofu naturalnego
500ml mleka sojowego naturalnego
1 szklanka wody
400g kapusty kiszonej
2 liście laurowe
6 ziarenek pieprzu
2 cebule
szczypta soli
8 pieczarek
sól i pieprz

W misce wymieszaj mąkę, sodę i sól. W malakserze zmiksuj tofu z mlekiem sojowym i bardzo stopniowo dodawaj mąkę z sodą. Na koniec dolej wodę i dokładnie zmiksuj. Smaż naleśniki na patelni o cienkim dnie. Kapustę pokrój i wrzuć do garnka. Zalej ją wodą, dodaj liście laurowe i ziarenka pieprzu, przykryj i gotuj do miękkości. Na patelnię wyłóż pokrojoną cebulę, podlej ją wodą i dodaj sól. Po chwili dołóż pokrojone pieczarki i duś przez kilka minut pod przykryciem. Dodaj kapustę, dokładnie wymieszaj i pozostaw do ostygnięcia. Naleśniki nadziej farszem, zawiń i obsmaż bez tłuszczu.

4 komentarze:

  1. Zawsze chciałam zrobić domowe. Kubek barszczu do tego i jestem w niebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jestem szczęściarą bo moja mama co jakiś czas zamienia w kuchnię w fabrykę krokietów i mrozimy worki wypchane krokietami. Zawsze szalejemy i robimy dwa rodzaje, szpinakowe i z kapustą, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Efekt jest świetny! Nigdy nie robiłam krokietów w domu, ale koniecznie musze to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kod już naprawiony, trzeba bo zamienić na ten, który jest teraz. Wielkie dzięki za to, że tak szybko się przyłączyłaś! W przyszłości proszę, żebyś podesłała mi linka albo sama go zamieściła na stronie akcji http://www.facebook.com/weganskieswieta Dostęp jest dla wszystkich, nie tylko dla użytkowników facebooka.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...