wtorek, 22 listopada 2011

Tofu własnej roboty



Składniki na około 150-200g gotowego tofu:
1/2 szklanki soi w ziarnach
1/2 łyżeczki soli
4 cytryny

Do garnka wsyp soję, zalej ją wodą i odstaw na noc. Rano ją odcedź, wsyp do malaksera i zmiksuj najdokładniej jak zdołasz, dolewając 3 szklanki wody. Przecedź ją przez tetrową ściereczkę (nie wylewaj  wody - to z niej powstanie ser!) i ponownie wrzuć do malaksera, dolej 1,5 szklanki wody, znów dokładnie zmiksuj i przecedź. Tak powstałe mleko sojowe zagotuj, wyłącz gaz, wsyp sól, wlej sok z 4 cytryn, zamieszaj i odstaw na 20 minut. Przecedź przez tetrową ściereczkę i pozostaw w jej wnętrzu na kilka godzin, od czasu do czasu wyciskając wodę z tofu. Jeśli potrzebujesz twardszego sera, umieść go między dwiema deskami do krojenia, a na wierzchu postaw ciężki słoik. Im więcej serwatki wypłynie, tym twardsze będzie Twoje tofu.

16 komentarzy:

  1. Cześć!
    Szkoda że nie zamieściłaś zdjęcia jak wygląda takie tofu tj. jaką ma konsystencję.

    Sama z chęcią spróbowałabym przygotować ale nie wiem na ile uda mi się uzyskać pożądaną gęstość..

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. czy wyszło ci tyle tofu z 1/2 szkl soi ?!?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze? Nie pamiętam :) Ponieważ zdjęcie zrobiłam za drugim lub trzecim podejściem do własnego tofu, niewykluczone, że tyle mi wyszło z podwójnej lub potrójnej porcji.

      Usuń
    2. dzisiaj robiłam z 1 szkl soi, i wyszło mi mniej niż 1/4 co widać na zdjęciu. zakwaszałam jedank sokiem z ogórków kiszonych, może to też ma wpływ na to :)

      Usuń
  3. Świetny patent na domowe tofu, może się skusze i zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A co zrobic z ta odcisnieta soja?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można z niej zrobić pastę do kanapek lub wrzucić do zupy. :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Smakuje jak... tofu. ;) Jak się przyprawi, to smakuje jak przyprawione tofu :D

      Usuń
  6. Też robię wg tego przepisu, zawsze wychodzi zawodowy. Ostatnio zrobiłam dosyć twarde, płaskie tofu, które po wierzchu posmarowałam przeciśniętym przez praskę czosnkiem i posypałam słodką papryką. Zniknęło wyjątkowo szybko z lodówki ;) Teraz myślę już o jakimś ziołowym- przed odciśnięciem dodam np. koperek albo zioła prowansalskie... zobaczymy czy się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze robiłam z kwaskiem cytrynowym, teraz pierwszy raz użyłam cytryn. I wolę takie. :) Już wkręciłam go trochę w farsz do ruskich, ale nie chciało mi się lepić, więc zjadłam bez ciasta :)

      Usuń
  7. Przepis jest identyczny takze w przypadku Indyjskiego sera Panir, z tym ze uzywamy mleka zamiast soi...

    OdpowiedzUsuń
  8. musiałam coś sknocić... wczoraj wieczorem zrobiłam tofu a no wciąż się nie odcisnęło... za gęsta szmatka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szmatka może być za gęsta. Spróbuj też wycisnąć serwatkę ręcznie, lub umieszczając ser (nadal w ściereczce) między dwiema deskami do krojenia, na wierzchu stawiając ciężki słoik lub garnek.

      Usuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...