piątek, 11 listopada 2011

Pasztet z soczewicy wg Vegavani

Składniki:
1 szklanka czerwonej soczewicy
1 łyżeczka soli
2 liście laurowe
1/2 szklanki słonecznika
1 łyżka oliwy z oliwek
2 cebule
200g marchwi
100g selera
3 ząbki czosnku
3 łyżki otrąb
1 łyżka słodkiej papryki
1 łyżka majeranku
1 łyżeczka pieprzu ziołowego

Soczewicę wsyp do garnka, zalej dwiema szklankami wody, dodaj sól oraz liście laurowe i gotuj pod przykryciem przez 20 minut, nie mieszając. Słonecznik zalej wrzątkiem i parz przez 10 minut. Cebulę pokrój bardzo drobno i usmaż na oliwie. Dodaj marchew i seler starte na tarce o dużych oczkach, dolej 1/3 szklanki wody i duś warzywa pod przykryciem przez 10 minut. Z soczewicy wyjmij liście laurowe, dodaj zmiażdżone ząbki czosnku, uduszone warzywa, otręby, słonecznik i przyprawy. Bardzo dokładnie wymieszaj i przełóż do wyłożonej papierem formy. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 60 minut.

3 komentarze:

  1. Robiłam go kiedyś, ale niestety strasznie mi się kruszył (w rezultacie jadłam go łyżeczką). Ale w smaku jest rewelacyjny.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ten sam problem. Myśląc pasztet mam na myśli coś co będzie mniej więcej trzymało się kupy, zwłaszcza, że chciałam podać to na ciepło polane sosem na obiad świąteczny. Niestety połowę zjadłam z chlebem a druga połowa poszła do śmieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że trochę kaszy manny zwiąże składniki, nie zmieniając smaku pasztetu. :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...