sobota, 5 listopada 2011

Pasztet sojowy z pieczarkami


Składniki:
1/2 szklanki soi w ziarnach
1 cebula
200g pieczarek
2 ząbki czosnku
1 łyżka otrąb
1 łyżka koncentratu pomidorowego
1/2 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka sosu sojowego

Do dużego garnka wsyp soję, zalej ją wodą i odstaw na noc. Rano ją ugotuj (zajmie Ci to ok 1,5-2h). Ugotowaną soję odcedź, wsyp do malaksera i zmiksuj dodając pół szklanki wody (albo miej fantazję i użyj maszynki do maku). Cebulę i pieczarki pokrój, czosnek rozgnieć, wrzuć je na patelnię, wlej szklankę wody, lekko posól i uduś. Cebulę, czosnek, otręby, koncentrat i przyprawy dodaj do soi i zmiksuj (albo użyj maszynki - wtedy żaden cebulowy maruda nie powie Ci, że cebula się ciągnie :D). Powstałą w ten sposób masę piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45-50 minut.


Jedna SOJA i tysiąc potrawOrganizator: quchniawege

2 komentarze:

  1. Zrobiłam pasztet, a teraz zajadam się nim, jest bardzo dobry. Trochę za dużo wody dodałam przy miksowaniu, ale podpiekłam nieco dłużej i jako tako wyszedł. Następnym razem, będę wiedziała, bo zamierzam robić go co jakiś czas z różnymi dodatkami dla urozmaicenia.

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...