sobota, 19 listopada 2011

Bigos z wędzonką

Składniki:
1 kostka (180g) tofu wędzonego
1 łyżka oliwy z oliwek
30g suszonych grzybów
500g kapusty kiszonej 
8 suszonych na słońcu pomidorów
6 suszonych śliwek
2 liście laurowe
1 łyżka suszonego majeranku
2 łyżeczki cukru trzcinowego
1 łyżeczka pieprzu
1 łyżka sosu sojowego

Tofu pokrój w kostkę o boku ok 1cm. W dużym garnku rozgrzej oliwę, wrzuć tofu i smaż, cały czas mieszając, na złoto-brązowy kolor. Dodaj pokruszone suszone grzyby, kapustę kiszoną, pokrojone pomidory i śliwki, liście laurowe, majeranek, cukier, pieprz i sos sojowy. Wszystko dokładnie wymieszaj, wlej 1/2l gorącej wody, przykryj pokrywką i gotuj na bardzo małym ogniu przez około 1,5 godziny, od czasu do czasu mieszając. Gdyby woda się wygotowała, dolej świeżej, żeby się bigos nie przypalił. 

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł. Nie wiedziałam, jak zrobić wegański bigos. Dzięki za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepyszny ten bigos, nie wiedzialam, ze moze smakowac dokladnie jak uwielbiany kiedys bigos z miesem, a nawet lepiej!!! <3 dzieki

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...