wtorek, 15 listopada 2011

Babka Zebra

Składniki:
5 łyżek mąki kukurydzianej
10 łyżek wody 
0,5 szklanki cukru trzcinowego
3 szklanki mąki pełnoziarnistej

 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki oleju 
1 2/3 szklanki wody

2 łyżeczki cukru waniliowego 
2 łyżki kakao

W misce wymieszaj mąkę kukurydzianą z 10 łyżkami wody. Dodaj cukier i zmiksuj. Wsyp 2,5 szklanki mąki i proszek do pieczenia, wlej olej i pozostałą wodę i zmiksuj ponownie. Podziel masę na dwie równe części. Do jednej dodaj 1/2 szklanki mąki i cukier waniliowy, do drugiej - kakao. Obie części zmiksuj. Do wyłożonej papierem blaszki wlewaj na przemian jasną i ciemna masę. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 60-80 minut.

6 komentarzy:

  1. Piekna baba! W dodatku "awaryjna": przypuszczam, ze w kazdym domu znajda sie wszystkie skladniki potrzebne do jej zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :) Przepis zamieszczony przeze mnie jest modyfikacją modyfikacji. Najpierw przekonwertowano tradycyjną babkę na wegańską, a ja ją nieco odchudziłam. W oryginale była aż szklanka oleju i 1,5 szklanki cukru. Teraz jest wystarczająco słodka, a nie pójdzie aż tak szybko w biodra ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciacho super! tylko.... kakao się nie odmienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis, ale nastepnym razem dodam szklanke cukru, bo babka zupelnie nie jest slodka ;)

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...