poniedziałek, 26 września 2011

Wegańskie pączki


Składniki:
2/3 szklanki mleka sojowego naturalnego
3 łyżki cukru trzcinowego
30g drożdży
1/6 szklanki oleju
1/3 kostki (60g) tofu naturalnego
około 300g mąki pełnoziarnistej
1 łyżka spirytusu

olej do smażenia

Do letniego mleka dodaj cukier i drożdże. Kiedy będą rosły, podgrzej olej. Do miski włóż tofu i bardzo drobno rozdrobnij je widelcem. Następnie dodaj mąkę, mleko z drożdżami, olej i spirytus. Zagnieć ciasto, aż będzie sprężyste i nieklejące (w razie potrzeby dodaj więcej mąki). Uformuj małe pączki, ułóż je na talerzu lub desce (lub czymkolwiek), przykryj czystą ściereczką i daj im urosnąć. W garnku rozgrzej olej i smaż pączki na brązowy kolor. Podawaj posypane cukrem pudrem lub z dodatkiem dżemu (opcja dla wytrwałych: możesz wcześniej nadziać pączki dżemem, ale moje doświadczenie mówi, że to się kończy nieestetycznie i przypaleniowo).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...