czwartek, 18 sierpnia 2011

Pasta z siemienia lnianego

Składniki:
1 szklanka siemienia lnianego
sól, pieprz
2 łyżki szczypiorku
1/4 dużej zielonej papryki

2 ogórki kiszone
1 pomidor

Siemię zmiel lub zmiażdż (moździerz <3), przesyp do miski. Mieszając zalewaj powoli wrzątkiem. Ile wrzątku? Ano tyle, żeby powstała jednolita masa. Wymieszaj tę masę tak, żeby nie było grudek. Dodaj dwie szczypty soli i dwie szczypty pieprzu. Znów wymieszaj, miskę przykryj talerzykiem i odstaw na kilka minut.
Pokrój szczypiorek, paprykę i ogórki. Pomidora sparz , obierz ze skórki i pokrój. Wszystkie warzywa wymieszaj z pastą z siemienia i nakładaj na kanapki.

3 komentarze:

  1. Można zrobić podobną pastę z pestek słonecznika, ziarna sezamu, orzechów, pestek dyni (specyficzny smak) czy migdałów albo ugotowanej cieciorki, czerwonej fasoli, grochu czy soczewicy. Dodatki dowolne, papryka marynowana w oliwie, ogórki surowe, czy suszona żurawina, albo kandyzowany imbir pokrojony drobno. Do tego przyprawy, natka kolendry, suszony działkowy lubczyk, majeranek albo zioła prowansalskie, czy tarta gałka muszkatołowa i tłuczony jałowiec. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł!
    Ja dodałam do tej pasty ogórek kiszony, paprykę konserwową, trochę keczypu i czosnek. Przegryzło się i wyszło rewelacyjnie!
    Dzięki za inspirację!

    OdpowiedzUsuń

Ponieważ zmęczył mnie spam wysyłany przez pewnego zautomatyzowanego anonima (100-120 komentarzy dziennie!), włączyłam weryfikację obrazkową. Mam nadzieję, że Was to nie zniechęci do komentowania zawartości mojego bloga! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...